מאפה סירות של פטריות

כוס יין רוזה על השיש, האווירה המיוחדת הזו של שישי אחר הצהריים מתפשטת לאט בכל הגוף בונה התרגשות מוכרת ונעימה, אני במטבח מכינה את ארוחת השבת למשפחה ומתלבטת כמו תמיד באיזו מנה טבעונית אפנק את עצמי.
שעה אחרי… מאפה סירות של פטריות ובצל כבר מתחיל להשחים בתנור, "וואוו מה זה הריח הזה? ", "אימא, מתי אוכלים?" קולות מתחילים להישמע מתוך דלתות נפתחות ונסגרות.
אין כמו ריח של מאפה טרי שמתפשט בכל הבית, אני יודעת את זה היטב, החלה והסירות מתחילות להתרחב בגאווה ולהשתזף וריח הבצל והפטריות נותן את הנוקאווט לבלוטות הרוק, מכינים את הלב והבטן לקראת עונג השבת.

לבצק
3 כוסות קמח כוסמין 80% מלא
1 כף שמרים יבשים
1 כפית סילאן
2 כפות שמן זית
מעט מלח
מים פושרים
מכניסים את הקמח, הסילון והשמרים למיקסר , מוסיפים תוך כדי ערבוב שמן זית ומים עד שהבצק מתגבש ואז מוסיפים מעט מלח. מערבלים במהירות בינונית למשך 5 דקות נוספות, מכסים במגבת ונותנים לתפוח כ שעה או עד שהבצק מכפיל את נפחו.
למילוי
2 בצלים קצוצים
2 סלסלות פטריות פורטובלו ושמפיניון
1 חבילה טופו חתוך לקוביות
1 כף שמרי בירה
2 כפות שמן
מלח פלפל

מאדים את הבצל על מחבת בשמן זית, על להבה בינונית, עד שהוא הופך שקוף, מוסיפים את הפטריות וקצת מלח, לא צריך להגביר את האש, לתת להם להגיר נוזלים, ואז לתת לנוזלים להתאדות (תוך כדי ערבוב).
טוחנים את הטופו עם בלנדר מוט, לממרח, מוסיפים את הבצל והפטריות, שמרי הבירה ומתבלים במלח ופלפל לפי הטעם. מערבבים היטב.
מרדדים את הבצק על השייש וחותכים למלבנים (5*8 ס״מ בערך) מניחים כף גדושה של מילוי במרכז הבצק ומהדקים את הקצוות זה לזה משני הצדדים. מניחים על נייר אפיה משומן קלות, אפשר להבריש עם מים או חלב צמחי ולפזר שומשום (לא חובה).
בתאבון ושבת שלום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.